KSW

Znamy odpowiedź na protest Toma Breese’a! Sędziowie podjęli decyzję: „Zrywa się, gdy tylko walka zostaje przerwana”

Po gali KSW 76, która odbyła się 12 listopada 2022 roku w Grodzisku Mazowieckim, wpłynął protest złożony przez sztab Toma Breese’a dotyczący zakończenia walki Anglika z Pawłem Pawlakiem i możliwości zakończenia pojedynku przez nielegalne uderzenia w tył głowy.

Odpowiedź na protest Toma Breese’a

W odpowiedzi na złożony protest sędzia główny organizacji KSW, Tomasz Bronder, powołał międzynarodową komisję sędziowską, w skład której weszli sędziowie na co dzień pracujący między innymi na galach organizacji UFC, Bellator, Cage Warriors czy IMMAF. W skład komisji oprócz sędziego głównego Tomasza Brondera weszli: Rich Mitchell (Anglia) oraz Michael Bell (USA), którzy przeanalizowali wszystkie dostępne powtórki sekwencji kończącej walkę:

Rich Mitchell

W mojej ocenie z zapisu wideo oraz dostarczonych powtórek wynika, że wyprowadzony łokieć był ciosem legalnym. Pozostałe uderzenia sprawiają wrażenie takich, które również trafiają w dozwolone obszary na głowie, a część z nich jest zasłonięta. Po wielokrotnym obejrzeniu materiału wideo w spowolnieniu do 0,25x nie dostrzegam ciosu, który mógłby zostać uznany za nielegalny.

Bez klarownego dowodu na to, że któreś z uderzeń było nielegalne, nie można zmienić werdyktu. Sędzia klatkowy jest najbliżej zdarzenia i częściowo zasłania ujęcia z kamery, co uniemożliwia stwierdzenie, że uderzenia były nielegalne.

Michael Bell

Sprawdź!  Znamy kursy na walkę Borys Mańkowski vs Marian Ziółkowski! Bukmacherzy wskazali dużego faworyta w starciu o pas KSW

Wygląda na to, że pierwszy łokieć mógł trafić w tył głowy. Drugi również mógł trafić w ten obszar, natomiast reszta uderzeń wygląda na legalne trafienia. Niemniej, trudno zadecydować o zmianie werdyktu pojedynku na tej podstawie. Wynik mógłby zostać zmieniony, gdyby nielegalne uderzenie poważnie zraniło trafionego zawodnika. Ten natomiast natychmiast zrywa się, gdy tylko walka zostaje przerwana, a zatem sprawia wrażenie zdolnego do kontynuowania pojedynku.

Tomasz Bronder

Po obejrzeniu zapisu video nie mogę jednoznacznie, bez żadnej wątpliwości, stwierdzić, czy pierwsze uderzenie łokciem trafiło w tył głowy zgodnie z definicją tej powierzchni w MMA. Jeśli nie jestem w 100% pewien faulu, nie mogę go ocenić jako faul. Podobnie sędzia w środku. Warty podkreślenia jest też fakt, że sędziowie na odprawie przed walką informują zawodnika, że tylko komenda stop przerywa walkę, a taka nie padła po pierwszych uderzeniach.

Zawodnik, nawet jeśli uważa, że został sfaulowany i jest świadomy, powinien stosować się do zasady „broń się przez cały czas”. Tom był świadomy, o czym świadczy fakt, że zaraz po przerwaniu informował o – w jego ocenie – nielegalnym uderzeniu. Skoro sędzia nie dopatrzył się faulu i nie przerwał walki z tego powodu, Tom Breese nie wykazywał aktywnej obrony, nie reagował na komendy „broń się”, to sędzia nie miał innego wyjścia, jak zakończyć walkę i ogłosić zwycięzcą Pawła Pawlaka przez nokaut techniczny.

Biorąc pod uwagę powyższe trzy opnie, komisja zdecydowała utrzymać werdykt w pojedynku Paweł Pawlak kontra Tom Breese.

Sprawdź!  Lewandowski o rewanżu Jędrzejczyk vs Kowalkiewicz w KSW: "Dana White nie czuje dużego biznesu, jaki może zrobić na tych paniach. Raczej kończą współpracę"

Informacja prasowa KSW

Bartosz

Od lat prawdziwy fan piłki nożnej. Od 11 roku życia trenuję boks, który jest moim hobby. W wolnym czasie podróżuje. Ulubiony kierunek? Włochy i Francja, ale przede wszystkim uwielbiam wspinaczkę górską i polskie Tatry.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.